Saimaa Sealskin
Orgaanista hakuliikennettä heti kaupan auettua
Case: Somemainonta ja Hakukoneoptimointi
Saimaa Sealskin on vuonna 2023 joulumarkkinoille tullut suomalainen uikkaribrändi, joka myy Suomessa ommeltuja ja suunniteltuja uimahousuja miehille.
Somemainonta miesten uimahousuille ei ollut heti kannattavaa, mutta testailuiden kautta alkoi löytymään oikeanlaiset mainosversiot ja kohdennukset ja nyt somemainonnalla saadaan tehtyä järkevästi kauppaa suoraan Metan alustoilta. Vipua kääntämällä saadaan samalla rahalla enemmän kauppaa.
Verkkokaupan tavoitteena on kuitenkin myös saada orgaanisesti ilmaista liikennettä verkkokauppaan, jotta löydetään Googlesta ostavia asiakkaita somemainonnan lisäksi.
Hakukoneoptimoidun sisällöntuotannon voimin verkkokauppaan on alettu heti saamaan orgaanista liikennettä niin pitkän hännän avainsanoilla kuin päätermeillä, joiden hakuvolyymit ovat yli tuhannessa haussa per kk.
“En olisi ikinä uskonut, että jo kuukausi kaupan avaamisen jälkeen meille tulee orgaanista liikennettä muillakin kuin bräditermeillä”
Eve, Saimaa Sealskin
Case: Hakukoneoptimointi
Niin Mua verkkokauppa
Vintage-vaatteiden myymisen haaste ilmenee tuotteiden määrässä; tuotteita on tarjolla vain yksi kappale ja se, sopiiko juuri se koko potentiaaliselle asiakkaalle, on arpapeliä. Tämä tarkoittaa sitä, että halu keskittyä orgaaniseen liikenteeseen on korkea verrattuna maksettuun Google-mainontaan.