Saimaa Sealskin

Orgaanista hakuliikennettä heki kaupan auettua

Case: Somemainonta ja Hakukoneoptimointi

Saimaa Sealskin on vuonna 2023 joulumarkkinoille tullut suomalainen uikkaribrändi, joka myy Suomessa ommeltuja ja suunniteltuja uimahousuja miehille.

Somemainonta miesten uimahousuille ei ollut heti kannattavaa, mutta testailuiden kautta alkoi löytymään oikeanlaiset mainosversiot ja kohdennukset ja nyt somemainonnalla saadaan tehtyä järkevästi kauppaa suoraan Metan alustoilta. Vipua kääntämällä saadaan samalla rahalla enemmän kauppaa.

Verkkokaupan tavoitteena on kuitenkin myös saada orgaanisesti ilmaista liikennettä verkkokauppaan, jotta löydetään Googlesta ostavia asiakkaita somemainonnan lisäksi.

Hakukoneoptimoidun sisällöntuotannon voimin verkkokauppaan on alettu heti saamaan orgaanista liikennettä niin pitkän hännän avainsanoilla kuin päätermeillä, joiden hakuvolyymit ovat yli tuhannessa haussa per kk.

“En olisi ikinä uskonut, että jo kuukausi kaupan avaamisen jälkeen meille tulee orgaanista liikennettä muillakin kuin bräditermeillä”

Eve, Saimaa Sealskin

Case: Hakukoneoptimointi

Niin Mua verkkokauppa

Vintage-vaatteiden myymisen haaste ilmenee tuotteiden määrässä; tuotteita on tarjolla vain yksi kappale ja se, sopiiko juuri se koko potentiaaliselle asiakkaalle, on arpapeliä. Tämä tarkoittaa sitä, että halu keskittyä orgaaniseen liikenteeseen on korkea verrattuna maksettuun Google-mainontaan.

Tarvitsetko apua verkkokauppasi myynnin parantamisessa?

Ota yhteyttä