Niin Mua
verkkokauppa
52 % enemmän orgaanista liikennettä verkkokauppaan
Case: Hakukoneoptimointi
Vintage-vaatteiden myymisen haaste ilmenee tuotteiden määrässä; tuotteita on tarjolla vain yksi kappale ja se, sopiiko juuri se koko potentiaaliselle asiakkaalle, on arpapeliä. Tämä tarkoittaa sitä, että halu keskittyä orgaaniseen liikenteeseen on korkea verrattuna maksettuun Google-mainontaan.
Kun lähdimme hakukoneoptimointia tekemään, keskityimme kahteen pääteemaan. Ensimmäinen oli saada tärkeät ja paljon liikennettä tuovat avainsanat TOP3-sijoituksille Googlen Orgaanisissa hakutuloksissa. Toinen tavoite oli saada liikennettä tarkemmilla tuotesanoilla, joissa kilpailukaan ei ole niin kovaa.
Näissä teemoissa onnnistuttiin hyvin. Eniten hakuja saaneilla termeillä nousimme Googlen toiselta sivulta haluttuilla TOP3-sijoituksille.
Verkkosivustolle tehtiin SEO-optimoituja muutoksia, jotta saatiin sivusto nousemaan hieman vähemmän kilpailluilla sanoilla myös korkeammaksi. Näissä termeissä, joilla ei aikaisemmin ollut mitään näkyvyyttä, nousu oli nopeaa ja halutut top3-sijat löydettiin nopeasti.
Näiden toimenpiteiden yhteistulos on tarkoittanut sitä, että 1.1.2021 – 30.6.2021 välisellä ajalla olemme saaneet 52 % enemmän orgaanista liikennettä verkkokauppaan verrattuna vuotta aikaisempaan vastaavaan ajankohtaan.
“Markkinointia tehdään ihmiseltä ihmiselle ja tämä todella näkyy Aarna Marketingin tekemisessä. 10+”
Maarit Kautto
Niin mua verkkokauppa
Case: Konversio- ja Hakukoneoptimointi
Lappi-Hunaja
Aloitimme Lappi-Hunajan kanssa yhteistyön, joka painottui ensin konversio-optimointiin ja sivuston käytettävyyden kehittämiseen mutta laajeni myös hakukone-optimointiin. Yhteistyön alussa auditoimme myös Google Analyticsin, ja koska myynnit eivät sinne kertyneet, ne asennettiin kertymään analytiikkaan.