Lappi Hunaja
verkkokauppa
Saksan verkkokaupassa orgaaninen hakuliikenne kasvoi 60%
Case: Konversio- ja Hakukoneoptimointi
Aloitimme Lappi-Hunajan kanssa yhteistyön, joka painottui ensin konversio-optimointiin ja sivuston käytettävyyden kehittämiseen mutta laajeni myös hakukone-optimointiin. Yhteistyön alussa auditoimme myös Google Analyticsin, ja koska myynnit eivät sinne kertyneet, ne asennettiin kertymään analytiikkaan.
Vaikka puutteellisesta analytiikasta johtuen verkkokaupan konversioprosentin muutosta ei pystytä vertailemaan, on verkkokaupan konversioprosentti kuitenkin yhteistyön aikana ollut erinomaisella tasolla jopa hiljaisena sesonkina. Käytettävyys on parantunut etenkin mobiilissa. Kehitysehdotuksemme perustuivat analytiikasta saatuihin ja testatessa nousseisiin huomioihin sekä exit-kyselyyn, jossa sivustokävijä voi itse kertoa miksi keskeytti vierailunsa.
Hakukoneoptimoinnin aloitimme tekemällä kattavan teknisen auditoinnin kaikille sivustoille (suomen- ja saksankieliset brändisivustot sekä verkkokaupat). Lisäksi teimme avainsana-analyysin, jossa etsimme tärkeimmät termit saksaksi ja suomeksi.
Suositustemme pohjalta sivustolle tehtiin pieniä teknisiä viilauksia mutta sitäkin enemmän huomiota vaativat sisällöntuotanto ja kävijöiden ohjaus. Muutosten johdosta Saksan verkkokaupassa orgaaninen hakuliikenne kasvoi 60% ja Suomen kaupassa se yli kaksinkertaistui edellisestä vuodesta.
“Yhteistyön tuloksena Saksan verkkokaupassa orgaaninen hakuliikenne kasvoi 60% ja Suomen kaupassa se yli kaksinkertaistui edellisestä vuodesta.”
Lappi Hunaja
Case: Hakukoneoptimointi
Niin Mua verkkokauppa
Vintage-vaatteiden myymisen haaste ilmenee tuotteiden määrässä; tuotteita on tarjolla vain yksi kappale ja se, sopiiko juuri se koko potentiaaliselle asiakkaalle, on arpapeliä. Tämä tarkoittaa sitä, että halu keskittyä orgaaniseen liikenteeseen on korkea verrattuna maksettuun Google-mainontaan.