Mainonta

Lisää myyntiä verkkokauppaasi maksullisella mainonnalla

Jos haluat saada verkkokauppamyyntisi kunnolla rullaamaan, tarvitset kauppaasi liikennettä. 

Osan liikenteestä voit saada hakukoneoptimoinnilla, mutta käytännössä jokainen verkkokauppa tarvitsee kauppaansa kävijöitä sen lisäksi myös maksullisen mainonnan avulla.

Siinä missä hakukoneoptimointi tuottaa asiakkaita edullisemmin pitkällä aikavälillä, maksullinen mainonta tuo sinulle kauppaasi kävijöitä nopeasti, jo saman päivän aikana. Maksullinen mainonta tarkoittaa tilannetta, jossa mainostat tuotettasi esimerkiksi 1 eurolla, ja saat myytyä tuotettasi yhtä euroa kohden esimerkiksi 7 eurolla. Mainosbudjettisi ei kuitenkaan tule mistään ylimääräisestä kirstusta, vaan tuotteesi katteesta.

Missä kanavissa sinun on järkevintä tehdä maksullista mainontaa?

Se riippuu osin tuotteestasi. Jos kyseessä on tuote, jota haetaan paljon hakukoneista, kuten Googlesta ja Bingistä, on tietenkin ehdottoman järkevää tehdä hakukoneoptimointia ja Google-mainontaa. 

Jos asiakas ei tiedä ongelmaansa, hän ei etsi siihen ratkaisuakaan mistään. Silloin sinun on kaapattava asiakkaasi huomio, ja kerrottava hänelle, että hän saattaa kärsiä ongelmasta, jota hän ei itse edes tiedä. 

Yksi esimerkki sellaisesta voisi olla vaikka sinistä valoa estävät “kännykkälasit”. Asiakas on toki saattanut kuulla sinisen valon vaaroista, mutta hän ei kuitenkaan ajattele asian olevan hänelle ongelma. Niinpä hän ei etsi siihen aktiivisesti ratkaisua. Siksi et myöskään kovin todennäköisesti tavoita tällaiselle tuotteelle ostajaa Googlesta tai Bingistä, koska kukaan ei etsi kännykkälaseja netistä.

Hakukoneiden lisäksi maksullista mainontaa kannattaa tehdä sosiaalisessa mediassa, kuten Facebookissa, Instagramissa, Linkedinissä, Snapchatissa tai TikTokissa. 

Kohdistettua mainontaa sosiaalisia medioita hyödyntäen

Sosiaaliset mediat ovat kannattavia medioita mainostaa siksi, että niillä on paljon dataa käyttäjistään. Siksi ne pystyvät dataansa pohjautuen kohdistamaan mainontaansa ihmisille, joiden he olettavat olevan kiinnostuneita myytävästä tuotteestasi. 

Kun saamme analytiikan avulla seurattua mainonnan toimimista, voimme tehdä koneoppivaa mainontaa. Sen avulla mainontaa testataan jatkuvasti automatiikan avulla, joka parantaa mainontasi tuloksia.

Display mainonta tavoittaa yli 90% netin käyttäjistä

Hakukonemainonnan sekä sosiaalisen median lisäksi Display- eli bannerimainonta on tehokas tapa tavoittaa asiakkaat. Display-mainonta tavoittaa yli 90 % netin käyttäjistä.

Display-mainontaa voidaan käyttää verkkokaupan tunnettuuden parantamiseen.

Sen lisäksi niitä voidaan näyttää dataohjautuvasti, eli kiinnostuksen kohteiden perusteella, joita mm. Google tietää käyttäjistään.  

Ne toimivat myös erinomaisesti remarketing-mainontana eli käyttäjille, jotka ovat jo vierailleet sivustollasi, mutta jotka haluat saada kauppaan uudestaan suorittamaan tilauksensa loppuun.

Display-kampanjat toimivat myös erinomaisesti esimerkiksi alekampanjoissa.

Aarna Marketingin tekemä maksullinen mainonnalla jopa kolminkertaistat myyntisi verkkokaupassa.

Aarna Marketingin toteuttamana maksullinen mainontasi on kahden kokeneen asiantuntijan käsissä. Yli 10 vuoden kokemuksemme verkkokauppamyynnistä on auttanut tuottamaan asiakkaillemme tuloksia, joilla he ovat onnistuneet jopa kolminkertaistamaan myyntinsä.

Koska kyseessä on sinun rahasi ja mainosbudjettisi, teemme kaikkemme, jotta saat kauppaasi oikeanlaisia asiakkaita mahdollisimman edullisesti.

Tässä muutamia kommentteja asiakkailtamme:

“Markkinointia tehdään ihmiseltä ihmiselle ja tämä todella näkyy Aarna Marketingin tekemisessä. 10+”

Maarit Kautto, Niin mua verkkokauppa

Haluaisitko kuulla lisää, kuinka voimme auttaa sinua verkkokauppasi myynnin parantamisessa?

Aarna Marketingin tekemä maksullinen mainonta sopii sinulle, jos

+ olet kiinnostunut tuloksista
+ ymmärrät, että hyvät tulokset vaativat aina pitkäjänteisyyttä
+ ostoksesi on vähintään 30 euroa ja kasvatettavissa

Ota yhteyttä