Verkkokaupan hakukoneoptimointi
Hakukoneoptimoinnilla tarkoitetaan toimenpiteitä, joilla halutaan parantaa verkkokaupan sijoituksia orgaanisissa hakutuloksissa. 90 % ihmisistä aloittaa uuden tuotteen tai palvelun etsimisen hakukoneista. Kun sijoitukset orgaanisissa hakutuloksissa nousevat, se näkyy suoraan verkkokaupan liikevaihdossa.
Hakukoneoptimointi (seo) pähkinänkuoressa
Oletko koskaan hieman kateellisena miettinyt, että mitä kilpailijasi on tehnyt oikein, kun hänen kauppansa dominoi hakukoneiden ensimmäisiä sijoituksia? Positiivinen asia on se, että kuka tahansa voi syrjäyttää kilpailijat ja vallata orgaanisten hakutulosten ensimmäiset sijat. Tämän pitäisi olla kaikkien verkkokauppojen tavoite tärkeimmillä hakusanoilla, sillä orgaanisten hakutulosten ensimmäinen sijan klikkiprosentti on yli 30. Googlen toiselle sivulle taas mennään vain, jos ensimmäinen sivu ei ole antanut mitään järkevää eli hyvin hyvin harvoin.
Jotta hakukoneissa saavutetaan halutut sijoitukset, täytyy verkkokaupasta löytyä sisältö, joka vastaa ihmisten hakuihin hakukoneissa. Kun tämä asia on hoidossa, täytyy myös keskittyä siihen, että verkkokauppa toimii hyvin teknisesti ja käytettävyyden puolesta. Yksinkertaisesti sanottuna koko ostopolun täytyy toimia moitteettomasti aina Googlehausta tuotteen ostamiseen.
Verkkokaupan hakukoneoptimointi on pitkäjänteistä työtä ja tuloksia ei saavuteta nopeasti. Kun toimenpiteitä aletaan toteuttamaan, voidaan tuloksia odottaa jo muutaman kuukauden kuluttua. Hakukoneoptimoinnin tulisi olla kaikkien verkkokauppojen markkinointisuunnitelmassa, koska kerran saavutetut tulokset tuovat tulosta koko ajan ilman mediabudjettia.
Tarvitsetko apua verkkokaupan orgaanisen näkyvyyden kanssa? Ota yhteyttä!
MISTÄ HAKUKONEOPTIMOINTI KOOSTUU?

Tekninenhakukoneoptimointi
Tekninen hakukoneoptimointi koostuu useista pienistä palasista. Pahimmillaan koko verkkokaupan näkyminen hakukoneissa on voitu estää, mikä tietysti vesittää koko hakukoneoptimoinnin. Tämän takia verkkokauppojen hakukoneoptimointi aloitetaan aina analyysillä, jolla löydetään isoimmat ongelmat ja osataan keskittyä oleellisiin asioihin, joiden korjaaminen tuo suurimmat voitot.

Hakukoneoptimoitu sisällöntuotanto
Hakukoneoptimoitu sisällöntuotanto perustuu aina laajaan avainsanatutkimukseen ja liiketoiminnan ymmärtämiseen. On äärimmäisen tärkeää, että sisällöntuotannon panokset käytetään oikeisiin sisältöihin, jotka tukevat liiketoimintaa. 20/80-sääntö pitää paikkaansa myös verkkokaupan sisällöntuotannossa.

Linkit ja suosittelu
Internetissä olevat linkit toimivat suositteluina. Jos suuri määrä laadukkaita sivustoja linkittää sivustollesi, onhan sen pakko olla hyvä! Tämä on Googlelle ja muille hakukoneille yksi kriteeri hyvästä, toimivasta ja luotettavasta verkkokaupasta ja näin ollen sitä halutaan nostaa hakutuloksissa ylöspäin.
Verkkokaupan hakukoneoptimointi kanssamme?
Hyvin tehty hakukoneoptimointi on kuin hyvin sijoitetut eurot. Ne tahkovat sinulle koko ajan lisää vaurautta ilman jatkuvaa ylläpitoa tai työstämistä. Tästä syystä työ kannattaa aloittaa heti.
Työ alkaa aina sillä, että ymmärrämme täysin liiketoimintasi, jotta osaamme keskittyä oikeisiin asioihin. Tämän jälkeen tehdään laaja avainsana-analyysi, jotta tiedämme millä termeillä teidän asiakkaanne etsivät tuotteitanne ja palveluitanne.
Kun ymmärrämme liiketoimintasi ja avainsanat, jotka tukevat sitä, pystymme aloittamaan työn verkkokauppasi parissa. Vastaako verkkokauppasi rakenne sitä, miten asiakkaasi hakevat tuotteitasi? Käytätkö oikeita termejä kertoessasi tuotteistasi? Onko verkkokauppasi teknisesti löydettävissä?
Hakukoneoptimoinnissa keskitytään ensiksi niihin asioihin, joilla pystytään saavuttamaan mahdollisimman iso hyöty tavoitteiden saavuttamiseksi. Tämän jälkeen pyritään saavuttamaan kaikilla tärkeillä termeillä sijoitus hakukoneiden kärjestä.
kasvatETAANKO verkkokauppasi orgaanista liikennettä?
Saat käyttöösi verkkokaupan asiantuntijat, joilla on pitkä kokemus verkkokauppojen hakukoneoptimoinnista.
maksaako verkkokaupan hakukoneoptimoini itsensä takaisin?
Mikäli teillä on tuote tai palvelu, jota on mahdollista myydä verkossa, hakukoneoptimointiin käytetty aika ja raha maksavat itsensä takaisin.
Karkeana arviona voidaan sanoa, että verkkokaupan liikenne on "terveellä pohjalla", kun vähintään 30 % liikenteestä tulee orgaanisesti sivustolle. Mikäli jokaisesti klikkauksesta joudut maksamaan joko Googlelle tai Facebookille, tulee kalliiksi saada jatkuvasti liikennettä sivustolle. Tutkimusten mukaan ostavissa google-hauissa klikataan mitä todennäköisemmin orgaanista sijoitusta verrattuna maksettuun Googlen hakusanamainokseen.
Kun kerran saadaan verkkokauppasi nousemaan Googlen orgaanisissa hakutuloksissa, tulokset kantavat pitkälle ja saat loputtomasti juuri oikeaa asiakasvirtaa verkkokauppaasi!
Haluatko sparrailla verkkokauppasi hakukoneoptimoinnista?
Onko sinulla verkkokauppa, mutta et ole aivan varma, millä tasolla verkkokauppasi hakukoneoptimointi on? Voimme yhdessä tarkastella sivustosi sijoittumista Googlessa ja miettiä, mistä hakukoneoptimoinnissa olisi syytä lähteä liikkeelle.
30 minuutin ilmainen sparrailu voitaan järjestää joko livenä Tampereella tai vaihtoehtoisesti videon välityksellä.
Haluan sparrailla kanssanne 30 min
Laita viestiä ja katsotaan yhteinen aika, jolloin käydään lävitse verkkokauppasi hakukoneoptimoinnin tilanne.