Verk­ko­kau­pan a­na­ly­tiik­ka

Analytiikan avulla optimoidaan sekä sivustolle liikennettä tuovia kampanjoita että verkkokauppasivustoa. Huolella suunnitellun ja asennetun analytiikan avulla verkkokaupan kehittäminen perustuu dataan eikä arvauksiin.

Luotettavaa dataa päätösten tueksi

Oikeanlaisen ja virheettömän seurannan ansiosta verkkokaupan kävijäpolkujen ja liikenteenlähteiden analysointi sekä optimointi on tehokasta ja luotettavaa.

Palvelumme datan keräämiseen ja analysointiin

Analytiikan asennus

Projektin työmäärä määritellään erikseen sivustokokonaisuuden mittakaavan mukaan. Projekti käsittää kuitenkin aina alkukartoituksen, implementointisuunnitelman ja asennuksen suunnitelman mukaisesti. Asennuksen jälkeen tarkistamme, että data kertyy oikein.


Analytiikan auditointi

Analytiikan auditoinnissa kartoitetaan Google Analyticsin seurantojen ja analytiikan hyödyntämisen nykytila huomioiden myös muut tarpeelliset digianalytiikan työkalut. Kartoitamme myös sivuston toiminallisuuksia ja datan tallentamisen mahdollisuuksia. Auditoinnissa tarkastetaan 70 kohtaa analytiikasta ja lopputuloksena yritys saa pisteytystaulukon sekä konkreettiset kehitysehdotukset.

analyysit

Analytiikkadataa kannattaa hyödyntää monipuolisesti liiketoiminnan kehittämisessä. Teemme datan pohjalta syväanalyysejä, jotka räätälöidään tarpeidesi mukaan. Kyseessä voi olla esimerkiksi verkkokaupan käyttäjien ja käytettävyyden syväanalyysi, sähköpostimarkkinoinnin analyysi tai offline-kampanjoiden analyysi. 

Tarvitsetko apua analytiikan asennukseen tai datan tulkintaan? Ota yhteyttä!

Analytiikkakoulutukset

Google Analyticsin 
perusteet

Sopii sinulle, joka et ole käyttänyt Google Analyticsia lainkaan tai käyttö on ollut vähäistä. Koulutuksessa sukelletaan web-analytiikkajärjestelmän lisäksi analyyttiseen ajatusmaailmaan. Myös analytiikan mittarit ja muut käsitteet käydään perusteellisesti esimerkein läpi.



Google Analytics 
edistyneille

Sopii sinulle, joka käytät Google Analyticsia säännöllisesti. Tunnet mittarit ja osaat hyödyntää perusraportteja, mutta kaipaat lisäapua analytiikan segmenttien, kustomoitujen raporttien, attribuutioajattelun ja datasta tehtävien johtopäätösten kanssa.




Räätälöity koulutus yrityksesi tarpeisiin

Voimme suunnitella tarpeisiinne sopivan sisällön, mikäli yrityksellänne on tarve räätälöidymmälle koulutukselle. Koulutuksessa voidaan painottaa esimerkiksi online-strategiaa ja mainontaa sekä analytiikan raportteja ja niiden tulkintaa. Koulutus voi olla myös teknisempi, esimerkiksi GTM-koulutus.

Tarvitsetko apua verkkokauppasi analytiikassa? Ota yhteyttä!

Saat käyttöösi verkkokaupan asiantuntijat, joilla on pitkä kokemus digimarkkinoinnista ja analytiikasta.

tilaa uutiskirjeemme

Pysy ajan tasalla verkkokaupan markkinoinnista. Uutiskirjeen teemoina digitaalinen markkinointi, konversio-optimointi ja verkkokaupan käytettävyyden parantaminen.