Referenssit
Lue täältä, mitä asiakkaamme kertovat meistä👇
Mitä me tarjoamme?
Meille on tärkeää, että yhteistyö asiakkaidemme kanssa tuottaa arvoa molemmille osapuolille. Asiakkaamme ovat suomalaisia pieniä ja keskikokoisia yrityksiä ja me saamme ilomme työhömme, kun saamme auttaa kotimaisia yrityksiä menestymään!
Niin Mua
Niin Mua on yksi Suomen suurimmista Second Hand ja Vintage - vaatteita ja asusteita myyvä verkkokauppa. Niin Mua on erikoistunut kotimaiseen ja korkealaatuiseen vintageen. Verkkokaupasta löytyy yli 1200 tuotetta vuosilta 1930-1990.
Case: Hakukoneoptimointi
Vintage-vaatteiden myymisen haaste ilmenee tuotteiden määrässä; tuotteita on tarjolla vain yksi kappale ja se, sopiiko juuri se koko potentiaaliselle asiakkaalle, on arpapeliä. Tämä tarkoittaa sitä, että halu keskittyä orgaaniseen liikenteeseen on korkea verrattuna maksettuun Google-mainontaan.
Kun lähdimme hakukoneoptimointia tekemään, keskityimme kahteen pääteemaan. Ensimmäinen oli saada tärkeät ja paljon liikennettä tuovat avainsanat TOP3-sijoituksille Googlen Orgaanisissa hakutuloksissa. Toinen tavoite oli saada liikennettä tarkemmilla tuotesanoilla, joissa kilpailukaan ei ole niin kovaa.
Näissä teemoissa onnnistuttiin hyvin. Eniten hakuja saaneilla termeillä nousimme Googlen toiselta sivulta haluttuilla TOP3-sijoituksille.
Verkkosivustolle tehtiin SEO-optimoituja muutoksia, jotta saatiin sivusto nousemaan hieman vähemmän kilpailluilla sanoilla myös korkeammaksi. Näissä termeissä, joilla ei aikaisemmin ollut mitään näkyvyyttä, nousu oli nopeaa ja halutut top3-sijat löydettiin nopeasti.
Näiden toimenpiteiden yhteistulos on tarkoittanut sitä, että 1.1.2021 - 30.6.2021 välisellä ajalla olemme saaneet 52 % enemmän orgaanista liikennettä verkkokauppaan verrattuna vuotta aikaisempaan vastaavaan ajankohtaan.
Lappi-Hunaja
Lappi-Hunaja on suomalainen hunajayritys, jonka tärkeimmät markkinat ovat Suomi ja Saksa. Vuonna 2020 joulumarkkinoita ei järjestetty ja saksalaiset asiakkaat piti tavoittaa myös verkosta.
Verkkokauppa Lappi-Hunajalla on ollut jo 15 vuotta mutta korona-aikana sen kehittämiseen haluttiin erityisesti panostaa.
Case: Konversio- ja Hakukoneoptimointi
Aloitimme Lappi-Hunajan kanssa yhteistyön, joka painottui ensin konversio-optimointiin ja sivuston käytettävyyden kehittämiseen mutta laajeni myös hakukone-optimointiin. Yhteistyön alussa auditoimme myös Google Analyticsin, ja koska myynnit eivät sinne kertyneet, ne asennettiin kertymään analytiikkaan.
Vaikka puutteellisesta analytiikasta johtuen verkkokaupan konversioprosentin muutosta ei pystytä vertailemaan, on verkkokaupan konversioprosentti kuitenkin yhteistyön aikana ollut erinomaisella tasolla jopa hiljaisena sesonkina. Käytettävyys on parantunut etenkin mobiilissa. Kehitysehdotuksemme perustuivat analytiikasta saatuihin ja testatessa nousseisiin huomioihin sekä exit-kyselyyn, jossa sivustokävijä voi itse kertoa miksi keskeytti vierailunsa.
Suositustemme pohjalta sivustolle tehtiin pieniä teknisiä viilauksia mutta sitäkin enemmän huomiota vaativat sisällöntuotanto ja kävijöiden ohjaus. Muutosten johdosta Saksan verkkokaupassa orgaaninen hakuliikenne kasvoi 60% ja Suomen kaupassa se yli kaksinkertaistui edellisestä vuodesta.