Liikennettä verkkokauppaasi
Onko tavoitteenasi verkkokaupan myynnin parantaminen? Se onnistuu kolmella keinolla: kasvattamalla verkkokaupan liikennemäärää, keskiostosta tai konversioprosenttia eli saamalla entistä useampi verkkokaupassa vieraileva tekemään ostoksen. Hyvälaatuista liikennettä verkkokauppaan saadaan hakukoneoptimoinnilla ja muilla markkinointitoimenpiteillä.
Verkkokaupan hakukoneoptimointi
Hakukoneoptimoinnilla tavoitellaan verkkosivuston löytymistä Googlen maksuttomista eli orgaanisista hakutuloksista kärkisijoilta verkkokaupalle olennaisilla hakutermeillä.Lähes kaikki shoppailijat käyttävät hakukoneita ostopäätöksen tukena. Asiakkaat luottavat orgaanisiin hakutuloksiin enemmän kuin mainoksiin. Ihanteellisessa tilanteessa verkkokauppasi löytyy liiketoiminnan kannalta tärkeimmillä hakutermeillä hakukoneiden sijoituksissa paikoilta 1-3.
Verkkokaupan markkinointi
Markkinoinnin tavoitteena on lisätä verkkokaupan myyntiä. Välillisesti pyrimme tuomaan verkkokauppaan joko uusia tai palaavia kävijöitä. Olennaista on saada kävijät oikeista kohderyhmistä ja ohjata tehokkaasti kohti konversiota.
Verkkokaupan markkinointi voi olla maksullista mainontaa digikanavissa - yleisimpinä hakukonemainonta, display- ja videomainonta eri medioissa, some-mainonta ja natiivimainonta eli toimitukselliset sisältöyhteistyöt kohderyhmille sopivissa verkkolehdissä. Markkinointiin ei aina tarvita mediabudjettia. Esimerkiksi uutiskirje on erinomainen tapa viestiä nykyasiakkaille ja uutiskirjeen tilaajille. Verkkokaupan markkinointia voi tehdä kohderyhmästä riippuen tehokkaasti ja mitattavasti myös offline-kanavissa.
Haluatko lisää kävijöitä verkkokauppaan? Ota yhteyttä!
Saat käyttöösi verkkokaupan asiantuntijat, joilla on pitkä kokemus digimarkkinoinnista.
TILAA UUTISKIRJEEMME
Pysy ajan tasalla verkkokaupan markkinoinnista. Uutiskirjeen teemoina digitaalinen markkinointi, konversio-optimointi ja verkkokaupan käytettävyyden parantaminen.